Home Blogs Acco Maak kennis met Tim Moriën

Maak kennis met onze nieuwe marketing manager Tim

Tim Moriën is de nieuwe marketing manager van Acco. Daarnaast zet hij zich in als gastdocent marketing aan Thomas More hogeschool. Samen met de rest van het marketingteam zorgt hij ervoor dat onze Acco-publicaties de juiste doelgroep bereiken en bedenkt hij extra manieren om die doelgroep te vergroten. Voordat hij bij Acco aan de slag ging, was hij opleidingscoördinator  aan Thomas More voor de richtingen Marketing, Sportmarketing en Automotive management. Maar ook in de uitgeefwereld is hij al goed thuis: hij startte zijn marketingcarrière bij Lannoo Campus.

Je bent nog maar net bij Acco gestart, maar waar kijk je nu al naar uit?

Het kriebelt om ons merk, onze auteurs, onze publicaties en onze diensten nog beter aan de man te brengen.

Acco is voor mij een blij weerzien met de uitgeefsector. De voorbije twee jaar heb ik het hoger onderwijs van binnenuit beter mogen leren kennen als opleidingshoofd en docent, maar ik kijk ernaar uit weer met twee voeten in de praktijk te staan als marketeer.

Als marketeer werk je graag met een product waar je voor honderd procent achter staat. Bij Acco is dat product ‘kennis’. Heerlijk toch?

 

Hoe ga je je functie als marketingmanager invullen?

Ik ben verantwoordelijk voor de marketing van al onze bedrijfsactiviteiten. Gelukkig heb ik hier een ontzettend gedreven marketingteam aangetroffen dat daar nu al dagelijks mee bezig is. Mijn rol is om hen maximaal te faciliteren en om zelf constant naar nieuwe verbeteringen en opportuniteiten te zoeken.

 

Je gaat mee op zoek naar manieren om publicaties bekend te maken in de wereld. Hoe ga je dat aanpakken?

Een boek is een prachtig product, maar het is de auteur achter het boek die het lezenswaardig maakt. Zeker wanneer het gaat om kennisboeken. Mijn focus zal daarom niet enkel liggen op het promoten van de publicaties op zich. Ook onze auteurs, ons grootste kapitaal, wil ik naar voren schuiven als expert. In het maatschappelijk debat, op sociale media, of bij de juiste vakgroepen.

Daarnaast wil ik intensiever inzetten op contentmarketing via al onze kanalen om de inhoud en sterktes van onze publicaties bij een breed professioneel publiek bekend te maken. Wie daar graag over wil sparren, mag me altijd contacteren.

 

Waarvoor kunnen onze auteurs en docenten bij jou terecht?

Een boek schrijven is een zware bevalling. Een boek vermarkten is misschien nog zwaarder. Mijn doelstelling is om naar elke publicatie te kijken als een individueel verhaal dat we samen zo groot mogelijk willen maken. Ik wil dus voor auteurs een aanspreekpunt zijn, een klankbord, om samen te bekijken hoe we de publicatie én de auteur bij een zo breed mogelijk publiek kunnen brengen.