Home Blogs

Blog

Bart De Prins is innovatie manager bij Acco en werkt al 22 jaar bij het bedrijf. Hij begon als uitgever, groeide door naar uitgeefmanager en sinds 2012 staat hij aan het roer van de innovatiestrategie van Acco. Door de jaren heen veranderde zijn functietitel een paar keer, maar het takenpakket bleef grotendeels hetzelfde.

Laura Coosemans • 22 December 2025
Achter de schermen van de uitgeverij met Bart De Prins

Mathieu is instructional designer bij Acco Learn for Business. Hij zorgt ervoor dat leertrajecten niet alleen inhoudelijk sterk, maar ook didactisch onderbouwd en gebruiksvriendelijk zijn – altijd met oog voor de eindgebruiker en het leerdoel.

Marjolein Goris • 17 December 2025
Zo ervoer een socioloog hoe de wereld op slot ging

Preview uit het nieuwe boek van Koenraad Matthys: Dag één

Marjolein Goris • 10 December 2025
Drie tips om impact te creëren met je presentatie

Sprekerscoach Peggy Overmeer helpt sprekers al 25 jaar bij het geven van impactvolle presentaties. In haar boek Stop met presenteren deelt ze al haar tips & tricks in een handige pocketgids. Wij teasen vandaag drie tips uit haar boek.

Marjolein Goris • 9 December 2025
Hoe de eerste loterij ontstond door een opstand

Loterijen zijn al een lang leven beschoren. Ergens tussen septem­ber 1441 en september 1442 trokken Bruggelingen loten op de Grote Markt in het middeleeuwse en welvarende Brugge. Dat is wat een vermelding in de Brugse stadsrekening van 1441-1442 ons leert. De eerste loterij was ingegeven uit pure noodzaak. De beurs van het Brugse stadsbestuur was leeg, hoewel Brugge een florerende han­delsstad was.

Marjolein Goris • 8 December 2025
Deze studieboeken krijgen een herwerking in het tweede semester! (2025-2026)

Wetenschap, de maatschappij en studies evolueren en onze studieboeken evolueren mee. Deze studieboeken krijgen in het tweede semester van academiejaar 2025-2026 een update. Zo ga je binnenkort met de nieuwste informatie aan de slag in je lessen.

Marjolein Goris • 1 December 2025
Je klant, van diamant tot briljant: Hoe je echte waarde creëert in elke samenwerking

Iedere ondernemer kent de uitdrukking “de klant is koning”. Maar wat betekent dat echt in de praktijk? Pieter De Smet, auteur van Je klant, van diamant tot briljant waarschuwt dat het letterlijk volgen van deze regel vaak leidt tot wat hij noemt commerciële prostitutie: leveranciers die alles doen om elke vraag van hun klant te vervullen, zelfs als dat hun eigen onderneming schaadt. In dit artikel deelt hij zijn inzichten over hoe je klanten selecteert, ambassadeurs creëert en relaties opbouwt die niet alleen rendabel zijn, maar ook op lange termijn werken. 

Marjolein Goris • 25 November 2025
Schenk deze kerst kennis! Kerstcadeautips

Er is geen mooier geschenk dan kennis! In deze blog vind je onze kerstcadeautips voor een onvergetelijk cadeaumoment.

Eva Suetens • 27 Oktober 2025
Achter de schermen van het magazijn met Lucas Discart

Lucas Discart werkt in het magazijn in Herent waar hij de gang van zaken coördineert. Hij vertelt over zijn job en hoe hij de drukke academiejaren aanpakt.

Simon Thiery • 17 Oktober 2025
Achter de schermen van de uitgeverij met Mathieu Demulder

Mathieu is instructional designer bij Acco Learn for Business. Hij zorgt ervoor dat leertrajecten niet alleen inhoudelijk sterk, maar ook didactisch onderbouwd en gebruiksvriendelijk zijn – altijd met oog voor de eindgebruiker en het leerdoel.

Simon Thiery • 17 Oktober 2025
Achter de schermen van de uitgeverij met Evi Van Mol

Evi Van Mol is leerconsulent bij Acco Learn for Business. Zij zorgt voor de vertaling van de leervraag naar effectieve en didactisch onderbouwde leertrajecten die motiveren en aansluiten bij de praktijk. Daarnaast inspireert ze organisaties en professionals over hoe je leren impactvol kan maken.