Blended studieboek

Een waaier aan opties voor je studiemateriaal

Een blended studieboek geeft je een waaier aan opties om gedifferentieerde, flexibele en adaptieve leerpaden te bouwen voor je studenten. Vul dat aan met actuele en herkenbare multimediale content en je bent op weg om je studenten optimaal te ondersteunen.

Zoek je een duurzame leeroplossing, waarin je zelf kiest voor een didactische structuur met activerende werkvormen in een blended concept? Geef je dat studiemateriaal graag je eigen stempel, of die van je onderwijsinstelling? En maak je het graag breder bruikbaar dan voor je eigen studentengroep?

Kies dan voor een blended studieboek. Onze leerconsulenten begeleiden je van a tot z bij het ontwikkelen van je concept en de concrete uitwerking daarvan.

Duurzaam en breed bruikbaar

Een blended studieboek is een duurzame leeroplossing: je werkt een leerconcept uit dat je meerdere (academie)jaren gebruikt en dat volledig aansluit bij de noden van je studenten. Die geven namelijk aan dat ze graag toegang hebben tot zowel studiemateriaal op papier als digitaal studiemateriaal.* Blended studiemateriaal laat je studenten ook toe de leerstof op hun eigen tempo te verwerken.

Je blended studieboek is breed inzetbaar, niet alleen binnen je opleiding maar ook daarbuiten. Als andere docenten ervoor kiezen om je studieboek te gebruiken in hun les, dan vullen ze de digitale component gemakkelijk aan zodat die past bij hun context en de actualiteit.

(*Analyseresultaat uit de enquête die Acco in mei 2020 uitstuurde naar 285 docenten en 896 studenten binnen het hoger onderwijs in Vlaanderen.)

Activerend leren en blended learning

Tijdens de ontwikkeling van je blended studieboek werk je samen met leerconsulenten die je ondersteunen op het vlak van didactische structuur, contentontwikkeling en toolkeuzes. Ze helpen je om rekening te houden met de principes van activerend leren en blended learning. Zo ben je zeker dat je studiemateriaal motiverend werkt voor je studenten en hun een aangename leerervaring biedt.

Blended learning

A tot z begeleiding bij conceptontwikkeling en uitwerking

Onze leerconsulenten werken samen met jou een ideaal leertraject uit, gebaseerd op een analyse van je huidige studiemateriaal, je doelgroep en je doelstellingen. Binnen dat leertraject kiezen ze samen met jou een didactische opbouw, content en tools.

Onze contentcreators helpen je bij het uitwerken van je content: ze redigeren, structureren en maken extra multimediale content waar nodig.

Het resultaat? Een leeroplossing die bij jou en je studentengroep past.

Digitale ondersteuning

Hoe kan de juiste technologie je leertraject ondersteunen? Acco Learn helpt je om de technologische ondersteuning te kiezen voor jouw leeroplossing – of dat nu gaat om e-learning, video, virtual reality of een app. Samen met onze partners realiseren we die voor jou.

Studiemateriaal op maat

Wat heb jij nodig op het vlak van didactiek, content en technologie? Acco Learn helpt je op elk vlak om de juiste keuzes te maken, zodat je studiemateriaal op maat is van je opleiding. Vanuit onze samenwerking met docenten ontwikkelden we een aantal modellen voor studiemateriaal die tegemoetkomen aan de specifieke noden in het hoger onderwijs.

Lien Berendsen • 11 Oktober 2021
Vier keer sneller leren dankzij virtual reality in blended leertrajecten – Persbericht

Educatieve uitgeverij Acco en virtualrealityexpert OneBonsai tekenen een samenwerkingsovereenkomst. Het doel: krachtige leeroplossingen voor het hoger onderwijs en de professionele markt ontwikkelen. “Door VR in blended leertrajecten te integreren willen we de leerwinst voor elke lerende verhogen”, aldus Vicky Adriaensen, CEO van Acco.

Jill Bosmans • 5 Oktober 2021
3 inspirerende tips om de interactie en verbinding met je studenten te maximaliseren in blended learning

Het verplichte digitale afstandsonderwijs bood heel wat kansen om nieuwe werkvormen en tools uit te testen. Hanne Rosius (PXL) deelt drie tips om je studenten maximaal te engageren bij je les.

Lien Berendsen • 28 September 2021
Geen online les meer? 76% van de Vlaamse studenten in het hoger onderwijs gaat niet akkoord! – Persbericht

Aan de start van dit nieuwe academiejaar stromen de klaslokalen en aula’s weer vol met studenten. Betekent dit dat online ‘over and out’ is? Uit een recente bevraging van Acco kwam duidelijk naar voren dat dit niet is wat studenten echt willen. 76% van de bevraagde studenten wil immers blijvend blended leren.

Vraag het aan onze leerconsulenten

Neem contact op met een van onze leerconsulenten Acco Learn voor hoger onderwijs: Deborah Bické, Elke Van Ael, Isabelle François, Krijn Boom, Flore Antonneau en Marie Vanhoutte. Of met onze accountmanager Acco Learn voor hoger onderwijs, Line De Caluwé.

Vraag het aan onze leerconsulenten