Home Klantenservice Student NL – Nexus

Klantenservice

Neem contact met ons op

Veelgestelde vragen: Studiemateriaal

Via deze webshop kunnen studenten die lid zijn van Nexus boeken aankopen. In de drop-downs kan je jouw opleiding en fase kiezen. Vervolgens zie je per vak welk boek er dient aangekocht te worden.

Op aankopen in België geldt een btw-percentage van slechts 6%.  Op die verkoopprijzen geven we een korting. De korting is zichtbaar op deze shop en wordt automatisch verrekend in je winkelmandje.

Veelgestelde vragen: Account

Dat kan gebeuren! Klik bij het inloggen op ‘Wachtwoord vergeten?’ en we sturen je een e-mail om je wachtwoord te resetten.

Ja, als je een account hebt aangemaakt voor je bestelling, kan je jouw aankoopgeschiedenis raadplegen als je ingelogd bent.

Veelgestelde vragen: Bestellen

Je hebt het product dat je zocht gevonden. Wat nu? Simpel! Je plaatst het in je winkelmandje. Zodra je winkelmandje gevuld is met alles wat je nodig hebt, kan je je bestelling afronden. Je vult je gegevens zorgvuldig in en je betaalt meteen online. Nadien is je online bestelling afgerond en ontvang je van ons een e-mailbevestiging.

Lukt het je niet om te bestellen via jouw standaardbrowser? Probeer dan eens een andere browser of check je ad-blocker. Ondanks alle inspanningen nog steeds problemen? Laat het dan zeker horen via ons contactformulier met zoveel mogelijk informatie over het probleem (een beschrijving, de url waar het probleem zich voordeed, eventueel een printscreen).

Als blijkt dat je artikel toch niet geleverd kan worden, brengen we je op de hoogte en zorgen we voor een terugbetaling.

Mogelijk kwam je bestelbevestiging in je spambox terecht. Is die daar ook niet te bespeuren? Neem dan even contact met ons op via ons contactformulier.

Je kan je online bestelling annuleren zolang die nog niet verzonden is. Daarvoor neem je het best contact op met ons via ons contactformulier. Is je pakketje al verzonden? Dan heb je nog steeds 14 dagen retourrecht.

Helaas is dat niet mogelijk. Als je nog iets extra wenst te bestellen, plaats je het best een nieuwe bestelling.

Veelgestelde vragen: Betalen

Alle bestellingen worden online betaald. We werken daarvoor samen met Ingenico, een van de bekendste Europese leveranciers van betalingsdiensten. Ingenico verwerkt de transacties op een beveiligde betalingsserver en codeert ze voor maximale privacy en bescherming. Er zijn verschillende mogelijkheden om online te betalen:

  • Bancontact/Mister Cash
  • MasterCard/EuroCard
  • Visa
  • Maestro (online overschrijving)
  • ING Home Pay, KBC Online, Belfius Direct Net, e.a.
  • iDEAL

Als je een foutmelding krijgt in het betalingsproces, kan er zich een tijdelijke storing voorgedaan hebben. Vaak lost dat probleem zichzelf op. We raden je aan later nog een keer te proberen. Als het probleem zou aanhouden, contacteer ons dan via ons contactformulier.

Als je kiest voor levering, vind je de factuur bij het geleverde pakket. Je mag ons ook steeds contacteren via ons contactformulier als je een digitale versie (pdf) van je factuur wenst.

Veelgestelde vragen: Levering

Voor verzending brengen wij € 4,95 verzendkosten in rekening. Je kan kiezen voor verschillende verzendopties: thuiszending of zending naar een afhaalpunt/pakjesautomaat.

Hoe lang je bestelling op zich laat wachten hangt af van de artikels die je in je winkelmandje hebt liggen. Onze webshop geeft een indicatie van de verwachte levertermijn. Zodra je een bestelling plaatst, krijg je een bevestigingsmail van ons. Daarin zie je een overzicht van je bestelling. Zodra we je pakje samengesteld hebben, krijg je opnieuw een e-mail met een overzicht van de verstuurde items. In die e-mail, of in je profiel, kan je ook klikken op een link om je order op te volgen bij het postbedrijf.

Als je bestelling blijft staan op ‘klaarmaken door afzender’ kan dat verschillende oorzaken hebben:

  • Je pakketje heeft ons magazijn al verlaten, maar werd nog niet ingescand in het sorteercentrum van de post.
  • De post kan vertraging hebben met de uitlevering van de pakketten waardoor het langer duurt voordat ze verdeeld worden.
  • Blijft je pakketje toch meer dan 10 werkdagen op deze status staan, dan is het waarschijnlijk verloren gegaan en neem je het best contact op via ons contactformulier.

Je hebt een e-mail ontvangen met de melding dat je pakketje onderweg is, maar je hebt nog niets ontvangen? Mogelijk is er vertraging in het sorteerproces bij de post. Heb je na 5 werkdagen nog niets ontvangen, contacteer ons dan via ons contactformulier.

Als de zending nog niet overhandigd is aan de post, kunnen we het adres nog aanpassen. Indien niet, bekijk we verder welke acties nog mogelijk zijn. Neem contact met ons op via het contactformulier.

Controleer eerst op de bijgeleverde documenten of deze titels vermeld staan als ‘nog te leveren’. Dat betekent dat je titel tijdelijk niet in voorraad was en later opgestuurd wordt naar je adres, zonder dat je daar opnieuw leveringskosten voor moet betalen. Als de titel niet vermeld staat, kijken we het graag even voor je na. Contacteer ons dan even via ons contactformulier.

Wil je buiten de Benelux een pakketje ontvangen? Neem dan contact met ons op via ons contactformulier en we bekijken wat mogelijk is voor jou. Voor digitale producten zijn er geen handling- of verzendkosten; na je bestelling krijg je een mail met de nodige informatie.

Veelgestelde vragen: Na ontvangst

We proberen om je bestelling zo volledig mogelijk te leveren. Liggen de levertermijnen ver uit elkaar? Dan leveren we in meerdere delen, om alles zo snel mogelijk tot bij jou te krijgen. We informeren je daarover via e-mail of via jouw account. Ben je niet zeker of een deellevering onderweg is, dan kan je ons contacteren via het contactformulier.

Je moet je retour steeds aanmelden via het contactformulier, zodat we je een retourlabel kunnen bezorgen. Je kan retourneren via PostNL.

Opdat wij het artikel kunnen terugnemen, moet het aan een aantal voorwaarden voldoen:

  • Je kan een kassaticket, factuur of orderbevestiging voorleggen.
  • Het artikel is onbeschadigd.
  • Het artikel zit, indien zo bij ontvangst, nog in de oorspronkelijke, ongeopende verpakking.
  • De 14 dagen na aankoop/afhaling zijn niet overschreden.

Als wij je per ongeluk het verkeerde of een beschadigd artikel bezorgden, laat het ons dan ook even weten via ons contactformulier (met een foto van de beschadiging), dan sturen we zo snel mogelijk een nieuwe versie op.

Als we je retour ontvangen hebben, proberen we het bedrag binnen de 5 werkdagen terug te storten.