Word coördinator outsourcing drukwerk

Bij Acco zit de passie voor kennis en levenslang leren in ons DNA. Met een educatieve en wetenschappelijke uitgeverij in Vlaanderen en Nederland, vijf shops en een eigen drukkerij is Acco een bedrijf dat volop in beweging is. Wist je trouwens dat Acco een coöperatieve organisatie is? Elke dag opnieuw zetten we ons samen met onze 250.000 aandeelhouders, honderden auteurs en vele partners in voor betaalbaar en toegankelijk leren voor iedereen. Klinkt mooi, niet?

 

Wil je graag mee je schouders zetten onder deze missie? Dat kan! Voor onze locatie te Herent (Print & Productions) zijn we namelijk op zoek naar een…

ONDERNEMENDE COÖRDINATOR OUTSOURCING DRUKWERK

 

Acco Uitgeverij levert in samenwerking met auteurs (o.a. professoren) trots heel wat eigen titels af. Deze boeken en tijdschriften worden sinds een aantal jaar niet meer in-house geproduceerd, maar worden uitbesteed aan een externe offset drukkerij. Daarnaast worden ook andere drukwerkopdrachten die een offset afwerking vragen op dezelfde wijze uitbesteed. Voor de outsourcing hiervan ben jij de spilfiguur!

Waarmee kan jij elke dag het verschil maken bij ons?

·        In samenwerking met jouw collega’s van de uitgeverij blijf je op de hoogte van de Acco titels die in de pipeline zitten. Zo maak je planningen voor de productie ervan– zowel op korte termijn als lange termijn. Je overlegt over nodige herdrukken van titels en neemt deze mee in jouw planningen.

·        Je neemt contact op met externe offset drukkerijen om te kijken of zij de productie van bepaalde titels en/of ander drukwerk op zich kunnen nemen aan een aantrekkelijke prijs. Je onderhandelt goede voorwaarden met deze leveranciers en bewaakt de timing zodat de titels tijdig klaar zijn.

·        Je legt nieuwe contacten met externe leveranciers en onderhoudt bestaande relaties. Je onderhandelingsskills komen hierbij goed van pas.

·        Commercieel denken is je niet vreemd en je volgt offerte-aanvragen van externe klanten actief op. Je denkt samen met je collega’s en leidinggevende na hoe je nieuwe klanten voor de drukkerij kan werven.

·        Je levert in samenwerking met jouw collega’s van redactie drukklare bestanden aan bij de leveranciers. Je controleert of de proefdrukken die je ontvangt van de leveranciers voldoen aan de vooropgestelde verwachtingen en kwaliteitsvereisten.

·        Je communiceert duidelijk en proactief over de productievoortgang van titels en ander drukwerk naar collega’s van de logistiek, uitgeverij en boekhandels. Zo weten zij wanneer alles klaar zal zijn.

·        Je spot aandachtspunten in deze outsourcing productieflow die je onder je hoede hebt en implementeert hiervoor -in samenspraak met collega’s -verbeteringen.

·        Je adviseert je collega’s binnen de uitgeverij als het gaat over mogelijke tijds- en kostenbesparing binnen het productieproces dat jij in goede banen leidt.

 

Wie zou goed passen in het team?

·        Je hebt een hart voor boeken en gelooft in het belang van levenslang (bij)leren.

·        Je genoot een hogere opleiding en hebt enkele jaren relevante ervaring in een soortgelijke functie. Grafische basiskennis is mooi meegenomen.

·        Je houdt van organiseren en bent er goed in. Daarnaast ben je communicatief sterk en heb je een ondernemende mindset.

·        Je hebt commerciële flair en schrikt er niet voor terug om nu en dan te onderhandelen.

·        Je werkt snel en nauwkeurig en kan omgaan met deadlines. Je bent sterk in time management.

·        Je hebt een goed probleemoplossend vermogen en slaagt er in als bruggenbouwer tussen productie, uitgeverij en boekhandel het overzicht in de voortgang van het uit te besteden drukwerk te bewaren.

·        Je bent leergiering en aarzelt niet om je vast te bijten in nieuwe uitgeefvormen en jezelf te verdiepen in minder vertrouwde materie.

 

Wat bieden we jou?

  • Een fijne voltijdse job met tewerkstelling van ongeveer 50% in Herent (Rijweg 173, waar de digitale productie en logistiek gebeurt) en 50% in hartje Leuven (Sluisstraat 10, waar de Uitgeverij en ondersteunende diensten zitten). Thuiswerk is mogelijk.
  • Je komt terecht in het preproductieteam. Humor troef in dit team!
  • Een werkplek met een hart voor work-life balans en een zeer persoonlijke aanpak. Verbinding tussen collega’s vinden we uiterst belangrijk en we organiseren met ons dedicated Feel Good team dan ook geregeld initiatieven om collega’s bij elkaar te brengen (voorgaande initiatieven: filmavond, wijnproeverij, BBQ, casino avond …).
  • Een motiverend salarispakket, inclusief extralegale voordelen zoals maaltijdcheques (€8/werkdag), een hospitalisatie- en groepsverzekering. Je kan daarnaast ook genieten van andere voordelen zoals onze fietslease, Samenaankoop KU Leuven en korting in onze Acco Shops tot maar liefst 30%. Via ons cafetariaplan kan je daarbovenop ook nog een stukje loon ruilen voor o.a. een extra gsm, tablet, …
  • Een uitgebreid aantal vrije dagen. Naast de 20 wettelijke verlofdagen, heb je recht op maar liefst 12 ADV-dagen en dit terwijl je “slechts” 37.5u per week werkt (nee, geen 40u/week)! Daarnaast geven we je nog eens 3 extra feestdagen bovenop de 10 wettelijke!
  • Wil je meer weten over hoe het is om te werken bij Acco? Bekijk dan zeker even onze jobpagina via https://acco.be/werken-bij-acco/

Contact

Iets voor jou? Mail jouw CV dan naar sollicitatie@acco.be en dan zal HR-verantwoordelijke Marjan Mertens je spoedig contacteren.