Home Klantenservice Student/Aandeelhouder

Klantenservice

Neem contact met ons op

Veelgestelde vragen: Studiemateriaal

Selecteer je onderwijsinstelling in het dropdownmenu, en ga zo verder met je opleiding. Als resultaat krijg je een overzicht met vakken en de daaraan gelinkte boeken. Let op! Sommige boeken kocht je misschien al eerder aan en hoef je dus niet in je winkelmandje te plaatsen. Andere boeken kunnen dan weer optioneel zijn. In welke mate welke boeken nodig zijn voor een vak, vraag je het best na bij je docent.

Nee, sommige boeken zijn optionele of aanbevolen literatuur. Dat betekent dat ze niet verplicht zijn, maar wel interessante info kunnen bevatten om dit vak te studeren. Je vraagt het best even na bij je docent of het aangeraden is om deze te bestellen.

We streven ernaar je een zo volledig mogelijk pakket te kunnen aanbieden. Het is echter altijd mogelijk dat je nog extra studiemateriaal moet aankopen via een externe drukker, via je onderwijsinstelling of de cursusdienst van je kring. Ook op het digitaal leerplatform van de school kan je studiemateriaal terugvinden.

Het kan zijn dat de kaft van je cursus er anders uitziet dan je gewoon bent als je later in het semester besteld hebt. Wanneer een cursus niet meer in voorraad is, beslissen we in sommige gevallen om een print on demand-proces te volgen. Dat betekent dat een cursus wordt bijgedrukt op het moment dat jij een exemplaar bestelt. Om de gedrukte cursus dan zo snel mogelijk tot bij jou te krijgen, kiezen we ervoor om te werken met een generieke kaft, waarbij de titel zichtbaar is door een luik. Geen nood, de inhoud is dezelfde als de cursussen van je medestudenten!

Studentenkorting geven we niet standaard, maar als coöperatieve werken we met korting via het Acco-aandeel. Op cursussen, studieboeken en kantoormaterialen krijg je zo tot 25% korting. De meeste studenten halen hun voordeel er na 1 jaar al uit! Af en toe hanteren we speciale prijzen voor studenten in een bepaalde onderwijsinstelling, daarom is het belangrijk dat je via de juiste webshop je studiematerialen bestelt.

De maattabel kan je hier raadplegen. Aarzel niet om ons te contacteren via het contactformulier bij extra vragen!

Veelgestelde vragen: Account en Aandeel

Met een Acco-aandeel maken we de aankoop van wat je nodig hebt om te leren voordelig, en dat levenslang! Want leren is essentieel in onze huidige, steeds veranderende maatschappij. Niet alleen voor studenten, maar ook voor wie midden in zijn carrière staat. Een Acco-aandeel is een persoonlijk aandeel en kost € 31, maar dat is snel terugverdiend. Boeken, cursussen of kantoormateriaal, met een Acco-aandeel geniet je op alles wat je nodig hebt korting. Je aandeel kan je online aankopen!

Met een Acco-aandeel krijg je levenslang korting:

  • altijd 25% op Acco-cursussen
  • altijd 15% op Acco-studieboeken
  • tot 10% op papierwaren en kantoormateriaal
  • tot 5% op alle boeken (verplichte literatuur, fictie en non-fictie)

Je kan het aandeel online aankopen. Zodra je een e-mail ontvangt met een bevestiging, kan je je persoonlijke nummer voor je aankopen op de webshop gebruiken. Je kan een Acco-aandeel ook aankopen in onze fysieke shops. Dan betaal je € 31 aan onze kassa en krijg je je persoonlijke kaartje onmiddellijk mee. Let op: een Acco-aandeel kan je niet afrekenen met een geschenkbon of een kortingscode.

Ja, je kan je aandeel ook online gebruiken. Maak een account aan, vul je persoonlijke aandeelhoudersnummer in en de korting (indien van toepassing) wordt automatisch berekend.

Heb je een nummer van minder dan zeven cijfers (bv. aandeelhoudersnummer 1234)? Oudere aandeelhoudersnummers, van vóór 2014, zijn gestandaardiseerd naar een zevencijferig nummer voor gebruik op de webshop. Je voegt dan helemaal vooraan een 9 in en evenveel 0’en totdat je aan een zevencijferig getal komt (bv. 1234 wordt zo 9001234). Blijf je toch problemen ondervinden? Neem dan contact op via bovenstaand contactformulier.

Als je je Acco-aandelenkaart kwijt bent, mag je altijd in onze winkels langskomen om een nieuw exemplaar aan te vragen. Ook als je het kaartje vergeten bent, kan je aan onze kassa of infobalie terecht om je nummer op te vragen. Wil je online bestellen en is je nummer onvindbaar? Contacteer ons dan via bovenstaand contactformulier, je nummer staat namelijk in onze database!

Ja. Oudere aandeelhoudersnummers, van vóór 2014, zijn gestandaardiseerd naar een zevencijferig nummer voor gebruik op de webshop. Je voegt dan helemaal vooraan een 9 in en evenveel 0’en totdat je aan een zevencijferig getal komt (bv. 1234 wordt zo 9001234). Blijf je toch problemen ondervinden? Neem dan contact op via ons contactformulier.

Een Acco-aandeel is strikt persoonlijk. Met de eenmalige aankoop van een aandeel krijg je levenslang korting. Als coöperatieve zorgen we er samen met onze aandeelhouders voor dat de aankoop van wat je nodig hebt om te leren voordelig blijft!

Ja, na 5 jaar mag je je Acco-aandeel opnieuw indienen bij Acco. Je recupereert dan ruim 80% van je oorspronkelijke investering. Daarvoor kom je langs in een van onze winkels.

Dat kan gebeuren! Klik bij het inloggen op ‘Wachtwoord vergeten?’ en we sturen je een e-mail om je wachtwoord te resetten.

Ja, als je een account hebt aangemaakt voor je bestelling, kan je jouw aankoopgeschiedenis raadplegen als je ingelogd bent.

Veelgestelde vragen: Producten

Natuurlijk! Je kan je studiematerialen ook nog steeds aankopen in onze winkels. Je bent welkom in onze boek- en kantoorhandels in Antwerpen, Gent en Leuven of onze campusshops in Heverlee en Kortrijk. De openingsuren en adressen vind je hier.

Ja, je kan via onze webshop ook een printopdracht bestellen. Je laadt je digitaal bestand op, kiest de vereisten en wij drukken het voor je af. Je kiest voor afhaling of verzending.

Ja, op onze webshop vind je ook een selectie kantoormateriaal dat je kan bestellen voor verzending of afhaling. Aarzel niet om ons te contacteren via ons contactformulier als je vragen hebt, of op zoek bent naar een specifiek product! In onze winkels vind je een uitgebreid assortiment kantoormateriaal.

Veelgestelde vragen: Bestellen

Je hebt het product dat je zocht gevonden. Wat nu? Simpel! Je plaatst het in je winkelmandje. Zodra je winkelmandje gevuld is met alles wat je nodig hebt, kan je je bestelling afronden. Je vult je gegevens zorgvuldig in en je betaalt meteen online. Nadien is je online bestelling afgerond en ontvang je van ons een e-mailbevestiging.

Lukt het je niet om te bestellen via jouw standaardbrowser? Probeer dan eens een andere browser. Ondanks alle inspanningen nog steeds problemen? Laat het dan zeker horen via ons contactformulier met zoveel mogelijk informatie over het probleem (een beschrijving, de url waar het probleem zich voordeed, eventueel een printscreen).

Als blijkt dat je artikel toch niet geleverd kan worden, brengen we je op de hoogte en zorgen we voor een terugbetaling.

Mogelijk kwam je bestelbevestiging in je spambox terecht. Is die daar ook niet te bespeuren? Neem dan even contact met ons op via ons contactformulier.

Je kan je online bestelling annuleren zolang die nog niet verzonden is. Daarvoor neem je het best contact op met ons via ons contactformulier. Is je pakketje al verzonden? Dan heb je nog steeds 14 dagen retourrecht.

Helaas is dat niet mogelijk. Als je nog iets extra wenst te bestellen, plaats je het best een nieuwe bestelling.

Veelgestelde vragen: Betalen

Alle bestellingen worden online betaald. We werken daarvoor samen met Ingenico, een van de bekendste Europese leveranciers van betalingsdiensten. Ingenico verwerkt de transacties op een beveiligde betalingsserver en codeert ze voor maximale privacy en bescherming. Er zijn verschillende mogelijkheden om online te betalen:

  • Bancontact/Mister Cash
  • MasterCard/EuroCard
  • Visa
  • Maestro (online overschrijving)
  • ING Home Pay, KBC Online, Belfius Direct Net, e.a.
  • iDEAL

Als je een foutmelding krijgt in het betalingsproces, kan er zich een tijdelijke storing voorgedaan hebben. Vaak lost dat probleem zichzelf op. We raden je aan later nog een keer te proberen. Als het probleem zou aanhouden, contacteer ons dan via ons contactformulier.

Als je kiest voor levering, vind je de factuur bij het geleverde pakket. Als je kiest voor afhaling, overhandigen we je de papieren factuur bij afhaling. Je mag ons ook steeds contacteren via ons contactformulier als je een digitale versie (pdf) van je factuur wenst.

Veelgestelde vragen: Levering

De verzendkosten voor online bestellingen worden berekend in je winkelmandje. Je kan bij Acco kiezen voor verschillende verzendopties: thuiszending of zending naar een afhaalpunt.

Hoe lang je bestelling op zich laat wachten hangt af van de artikels die je in je winkelmandje hebt liggen. Onze webshop geeft een indicatie van de verwachte levertermijn. Zodra je een bestelling plaatst, krijg je een bevestigingsmail van ons. Daarin zie je een overzicht van je bestelling. Zodra we je pakje samengesteld hebben, krijg je opnieuw een e-mail met een overzicht van de verstuurde items. In die e-mail, of in je profiel, kan je ook klikken op een link om je order op te volgen bij het postbedrijf.

Als je bestelling blijft staan op ‘klaarmaken door afzender’ kan dat verschillende oorzaken hebben:

  • Je pakketje heeft ons magazijn al verlaten, maar werd nog niet ingescand in het sorteercentrum van de post.
  • De post kan vertraging hebben met de uitlevering van de pakketten waardoor het langer duurt voordat ze verdeeld worden.
  • Blijft je pakketje toch meer dan 10 werkdagen op deze status staan, dan is het waarschijnlijk verloren gegaan en neem je het best contact op via ons contactformulier.

Je hebt een e-mail ontvangen met de melding dat je pakketje onderweg is, maar je hebt nog niets ontvangen? Mogelijk is er vertraging in het sorteerproces bij de post. Heb je na 5 werkdagen nog niets ontvangen, contacteer ons dan via ons contactformulier.

Als de zending nog niet overhandigd is aan de post, kunnen we het adres nog aanpassen. Indien niet, bekijk we verder welke acties nog mogelijk zijn. Neem contact met ons op via het contactformulier.

Controleer eerst op de bijgeleverde documenten of deze titels vermeld staan als ‘nog te leveren’. Dat betekent dat je titel tijdelijk niet in voorraad was en later opgestuurd wordt naar je adres, zonder dat je daar opnieuw leveringskosten voor moet betalen. Als de titel niet vermeld staat, kijken we het graag even voor je na. Contacteer ons dan even via ons contactformulier.

Wil je buiten de Benelux een pakketje ontvangen? Neem dan contact met ons op via ons contactformulier en we bekijken wat mogelijk is voor jou. Voor digitale producten zijn er geen handling- of verzendkosten; na je bestelling krijg je een mail met de nodige informatie.

Veelgestelde vragen: Na ontvangst

We proberen om je bestelling zo volledig mogelijk te leveren. Liggen de levertermijnen ver uit elkaar? Dan leveren we in meerdere delen, om alles zo snel mogelijk tot bij jou te krijgen. We informeren je daarover via e-mail of via jouw account. Ben je niet zeker of een deellevering onderweg is, dan kan je ons contacteren via het contactformulier.

Als wij je per ongeluk het verkeerde artikel bezorgden, laat het ons dan weten binnen de 48u via ons contactformulier. Het verkeerde artikel kan je terugsturen met het retourformulier. We bezorgen je een retourlabel zodat je het artikel kosteloos kan terugsturen. We sturen dan zo snel mogelijk een nieuw exemplaar op.

Als wij je een beschadigd artikel bezorgden, laat het ons dan weten binnen de 48u via ons contactformulier, met een foto van de beschadiging en eventueel beschadigde verpakking. Het beschadigde artikel kan je terugsturen met het retourformulier. We bezorgen je een retourlabel zodat je het artikel kosteloos kan terugsturen. We sturen dan zo snel mogelijk een nieuw exemplaar op.

Als wij je een misdruk bezorgden, laat het ons dan weten via ons contactformulier, met een foto van de fout. De misdruk kan je terugsturen met het retourformulier. We bezorgen je een retourlabel zodat je het artikel kosteloos kan terugsturen. We sturen dan zo snel mogelijk een nieuw exemplaar op.

Opdat wij het artikel kunnen terugnemen, moet het aan een aantal voorwaarden voldoen:

  • Je kan een kassaticket, factuur of orderbevestiging voorleggen.
  • Het artikel is onbeschadigd.
  • Het artikel zit, indien zo bij ontvangst, nog in de oorspronkelijke, ongeopende verpakking.
  • De 14 dagen na aankoop/afhaling zijn niet overschreden.
  • Een drukwerk, geprint op vraag van de klant, kan niet geretourneerd worden.

Je kan het artikel terugbrengen naar een van onze fysieke winkels en krijgt het aankoopbedrag daar cash terug.

Je kan er ook voor kiezen het artikel in originele staat op te sturen naar Acco RETOURS, Rijweg 173, 3020 Herent met de gevraagde documenten en een retourformulier. Dat kan je hier downloaden. Na evaluatie betalen wij op basis van de creditnota het aankoopbedrag van je geretourneerd(e) artikel(s) terug en, bij een volledig terugzending, ook de initiële verzendkosten.

Als wij je per ongeluk het verkeerde of een beschadigd artikel bezorgden, laat het ons dan even weten via ons contactformulier, met een foto van de beschadiging. Na evaluatie, bezorgen we je een retourlabel zodat je het artikel kosteloos kan terugsturen.

Als we je retour ontvangen hebben, proberen we het bedrag binnen de 5 werkdagen terug te storten.

Veelgestelde vragen: E-books en Sofia

Na je bestelling ontvang je een e-mail met de link naar het aangekochte e-book of online code. Die e-mail volgt gemiddeld 15 tot 45 minuten na de aankoop.

Heb je vragen over ons online leerplatform Sofia? Dan kan je de knowledge base raadplegen.

Via e-mail ontvang je naast je bestelbevestiging ook een afzonderlijke mail met je persoonlijke code voor ons leerplatform Sofia, 15 tot 45 minuten na je bestelling. Om te code te gebruiken: meld je aan of registreer je op Sofia en valideer de code.

Via e-mail krijg je naast je bestelbevestiging ook een afzonderlijke mail met je persoonlijke code, 15 tot 45 minuten na je bestelling. Meer info over het inloggen verkrijg je via je onderwijsinstelling.

Veelgestelde vragen: Printservice

Ja, in onze shops in Leuven, Heverlee, Antwerpen en Gent vind je een printservice! Je koopt een printkaartje aan voor een bepaald aantal pagina’s, en je kan onmiddellijk printen vanop onze computers. Let op: we kunnen momenteel nog niet in kleur afdrukken in Heverlee! We helpen je graag verder ter plaatse.

Ja, bij Acco kan je digitaal je bestanden laten afdrukken via onze printservice. We sturen de printopdracht naar je op of je kan ook voor afhaling kiezen in een van onze shops.

Voor een printopdracht vragen we je om enkele specificaties in te vullen, zoals het aantal exemplaren, aantal pagina’s, bedrukking (recto of recto verso) en drukkleur (zwart-wit of kleuren). Op basis van die informatie wordt er een prijsindicatie getoond. Als je een bestand oplaadt, wordt dat gecheckt en wordt de definitieve aankoopprijs berekend.

We aanvaarden bestanden in pdf. Dat bestand laad je op tijdens de bestelling.

We voorzien een levertermijn van 1 tot 3 werkdagen voor een printopdracht, via de post.