Bekijk de webinar

Bekijk Acco Kennis Webinar: Let’s inspire

Denken, durven en vooral doen. Daar staat Hanne Rosius voor. Elke dag opnieuw vertaalt ze de leerdoelstellingen van haar vak Project Algemene Vakken binnen de lerarenopleiding PXL-Education in experimentele, vernieuwende en originele werkvormen met een hoge fun-factor. Tijdens de coronacrisis ging ze nog een stapje verder en bedacht ze werkvormen die een antwoord geven op specifieke en herkenbare dilemma’s van docenten:

  • Hoe beheers ik de schermtijd van mijn studenten bij online onderwijs?
  • Hoe laat ik mijn studenten op eigen tempo door de essentiële leerstof gaan?
  • Hoe maximaliseer ik de interactie met en tussen de studenten in mijn synchrone online lessen?
  • Hoe laat ik de studenten de leerstof zelfstandig verwerken?
  • Hoe zorg ik voor meer verbinding tussen de studenten?

Ben je benieuwd naar de antwoorden van Hanne Rosius op deze vragen? Vraag je je af welke experimenten ze tijdens corona uitvoerde en wat ze hieruit leerde? Ben je op zoek naar inspiratie over innovatieve werkvormen? Bekijk dan nu de Acco Kennis webinar ‘Let’s inspire’.

Hanne Rosius is Lector PAV en onderzoeker binnen het expertisecentrum PXL Onderwijsinnovatie. Ze maakte van ICT-geïntegreerd onderwijs haar handelsmerk en is werkzaam binnen het onderzoeksproject Tablio. Tablio is een internationaal project over het realiseren van binnenklasdifferentiatie en inclusie met tablets. Samen met een internationaal team van leerkrachten en studenten werkt ze tabletoplossingen uit voor situaties waarin verschillen tussen leerlingen het lesgeven bemoeilijken (of beter: uitdagen!). De combinatie tussen onderzoek en de opdracht als vakdidacticus en vaklector Project Algemene Vakken is een enorm pluspunt. Dankzij haar onderzoek begeeft Hanne zich voortdurend in het werkveld en brengt ze dat terug in in haar lessen. Studenten worden mee betrokken in het onderzoek; de resultaten stromen daarna het curriculum van de lerarenopleiding binnen. Bovendien heeft ze door haar onderzoek zelf ook veel meer aandacht voor differentiatie en tabletgebruik in de eigen lessen. De studenten leren dat dus ook door het zelf te ondervinden.